سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرهیزید از صولت جوانمرد چون گرسنه شود و از ناکس چون سیر گردد . [نهج البلاغه]

آموزش پرورش شتر مرغ کلیک کنید

آموزش پرورش شتر مرغ کلیک کنید

آموزش پرورش شتر مرغ کلیک کنید

تمام مواردی که در پرورش شترمرغ باید بدانیم کلیک کنید


شروع به کار در پرورش شترمرغ کلیک کنید


واحدهای پرورش و نگهداری شتر مرغ کلیک کنید


دانلود کتاب آموزش پرورش شتر مرغ کلیک کنید

 
شنبه 94 اردیبهشت 5 , ساعت 2:38 عصر

    جوجه شترمرغ خراسان
,    جوجه یک روزه شترمرغ
,    قیمت شترمرغ جوجه 91
,    دستگاه جوجه کشی شترمرغ
,    خرید پستی جوجه شترمرغ
,    قیمت روز جوجه شترمرغ
,    مراحل جوجه کشی شترمرغ

 

 

فیزیولوژی هضم:

خوراک وارد مری می شود. بخش فوقانی مری جیب مانند است. هنگامی که این قسمت جیب شکل پر می شود، شتر مرغ سرش را بلند می کند، و خوراک از مری به سمت معده پیش یا معده grandular حرکت می کند.دراینجا شیره های هضمی برای نرم کردن خوراک به آن اضافه می شوند. سپس خوراک از یک مجرای نسبتآً بزرگ به سنگدان یا معده عضلانی وارد می شود. دراین جا ذرات خوراک بصورت مکانیکی به کمک سنگریزه یا ماسه زیر که شتر مرغ ها بصورت آزاد همراه خواکشان می خورند خرد می شوند.

خوراک از روده باریک (به طول 5/6متر) عبور می کند که شیره های هضمی دیگری به آن اضافه می شوند، که عمدتاً این شیره ها از لوزالمعده ترشح می شوند و به این طریق مواد مغذی جذب می شوند. درمحفظه های تخمیر که توسط یک جفت آپاندیس ایجاد می شوند، فیبرها بصورت میکروبیولوژیکی شکسته می شوند.

بدلیل اینکه خوراک حدود 40ساعت در سیستم هضمی توقف می کند باکتریهای بی هوازی قادر به شکستن بخش عمده سلولز و همی سلولز بوده و تولید اسیدهای چرب فرار می کنند می توانند (که در مرحله بعد قابل جذب شده) جذب شده و برای حیوان تولید انرژی کنند. این سیستم گوارشی شبیه به نشخوارکنندگان است.

رکتوم بوسیله ماهیچه ای به نام اسفنگتر به کلواک ختم می شود، شما می توانید اطلاعات خیلی بیشتری درباره فیزیولوژی هضم در شتر مرغ در سایت اینترنت ما پیدا کنید.

محتویات غذا: غذا از پروتیئن، کربوهیدرات ها، چربیها، مواد معدنی، ویتامینها و آب تشکیل می شود. پروتیئن ها از اسیدهای آمینه که واحد های ساختمانی برای رشد بافت هستند تشکیل شده است.

جوجه ها به علت اینکه در حال رشد می باشند نسبت به بالغین نیاز خیلی بیشتری به پروتیئن دارند.

در مورد شتر مرغها نیز واژه اسیدهای آمینه ضروری وجود دارد.این اسیدهای آمینه بوسیله متابولیسم بدن شتر مرغها ایجاد نشده و بنابراین بایستی در غذا وجود داشته باشند. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی هستند. قندها و نشاسته براحتی شکسته می شوند.سلولز و همی سلولز که جزو فیبرها هستند ضرورتاً از اجزاء مشابه ساخته شده اند و ضمناً از لحاظ انرژی غنی می باشند اما هضم آنها مدت زمان بیشتری طول می کشد.

چربیها و روغنها انرژی تولید کرده و برای جذب بعضی از ویتامینها ضروری هستند، اما میزان چربی در جیره غذایی نبایستی خیلی زیادباشد زیرا که میزان جذب کلیسم را کاهش داده و موجب ناراحتیهای استخوان ساق پا می شود.


شنبه 94 اردیبهشت 5 , ساعت 2:38 عصر

,    دستگاه جوجه کشی شترمرغ
,    قیمت جوجه شترمرغ 91
    قیمت جوجه شترمرغ در ایران
,    قیمت جوجه سه ماهه شترمرغ
,    دستگاه جوجه کشی شترمرغ قیمت
,    قیمت جوجه شترمرغ سال 91
,    مرکز خرید جوجه شترمرغ اصفهان

 

 

تغذیه عملی: شتر مرغها قدرت چشایی خیلی ضعیفی داشته و عمدتاً خوراک خود را از طریق رنگ، بافت و ظاهر کلی آن انتخاب می کنند. شتر مرغها به تغییرات ناگهانی جیره حساسند. تغییر یک نوع خوراک به نوع دیگر بایستی به تدریج انجام شود فی المثل با مخلوط کردن خوراک جدید با خوراک قبلی به مدت حدود یک هفته. اما دادن همان خوراک قبلی به جهت اینکه منجر به کمبودهایی می شود همانطور که موجب افزایش بعضی ازعناصر تا حد سمی می گردد مناسب نیست. این مسئله منجر به از دست دادن اشتها و کاهش رشد می گردد. به جوجه های تازه از تخم خارج شده بایستی غذا خوردن را یاد داد.
در طبیعت آنها اینکار را با تقلید از والدینشان انجام می دهند.
کیسه زرده انرژی لازم برای تقریباً 5 روز اول زندگی را برای آنها تأمین می کند و دراین مدت آنها فرصت دارند تا خوراک خوردن را بیاموزند.
جوجه های کم سن بایستی از جیره غذایی شروع کننده ( استارتر) با پروتئین زیاد که محتوی تمام اسیدهای آمینه ضروری به همراه مکمل معدنی و ویتامین باشد تغذیه کنند.
مخلوط کردن مقدار کمی از علف تازه خرد شده یا سایر گیاهان سبز توجه آنها را به سوی غذا جلب کرده و این موضوع به عبور غذا از دستگاه گوارش کمک می کند.

 Grit  سنگریزه: بایستی به صورت صدف یا سنگریزه دراختیار جوجه ها باشد. جوجه های درحال رشد بایستی از علف خرد شده ، یونجه یا سایر علوفه بصورت خرد شده تغذیه کنند آنها را می توان در چراگاهی که بتوانند بچرند قرار داد. بالغین می توانند در شرایط گسترده ای (محیط بازتری) نگهداری شوند درغیر اینصورت بایستی 1 کیلوگرم پلت در روز به آنها خورانده شود که این پلت بایستی محتوی مکمل ویتامین و مواد معدنی باشد به همراه مقدار زیادی علوفه که آنها را در طول روز مشغول کند. برای پرندگان مولد مخلوط های خوراکی ویژه ای وجود دارد که از لحاظ پروتیئن و کلسیم غنی ترند.

جیره نه تنها بر روی تعداد تخم تولیدی تأثیر می گذارد بلکه بر روی قدرت هچ تخم ها و قدرت زنده ماندن جوجه ها نیز تأثیر دارد. پرهیز از هر گونه کمبود در میزان مواد معدنی و ویتامینها ضروری است.

نحوه نگهداریشترمرغ:


رفتار: شتر مرغها حیواناتی اجتماعی هستند. در طبیعت آنها درگله هایی متشکل از یک نر وچندین ماده زندگی می کنند.شتر مرغ حتی هنگامی که مریض یا زخمی شده هرگز نبایستی تنها باشد.

رقص والتس: این رفتار یکی از تیپیک ترین رفتارهای شتر مرغ است.

هنگامی که شتر مرغها سرحال هستند گاهی اوقات شروع به چرخیدن خیلی سریع دور محور بدن نموده و بالها را به طرف بالا برده و پرهای زیبایشان را به نمایش می گذارند.

گاهی اوقات این کار موجب سرگیجه زیاد آنها شده و به زمین می افتند.

نوک زدن: شتر مرغها بین 2000 تا 4000 بار در روز نوک می زنند.


شنبه 94 اردیبهشت 5 , ساعت 2:38 عصر

    دستگاه جوجه کشی شترمرغ یزد
,    خرید دستگاه جوجه کشی شترمرغ
,    عکس سالن نگهداری جوجه شترمرغ
,    قیمت جوجه یک ماهه شترمرغ
,    بهترین ماشین تولید جوجه شترمرغ
,    قیمت دستگاههای جوجه کشی شترمرغ
,    قیمت دستگاه جوجه کشی شترمرغ

 

 

دوره تولیدمثل

شترمرغ در دوره تولید مثل معمولا یکروز درمیان (با استراحت در فواصل زمانی معین) تخم می‌گذارد. تجربه نشان می‌دهد هرچه ماههای گرم سال بیشتر باشد فصل تولیدمثل شترمرغ نیز طولانی‌تر می‌شود. در بعضی مناطق این دوره گاه تا 10 ماه طول کشیده و محصولی بالغ بر 100 تخم به‌همراه دارد. در این دوره برای بدست آوردن بالاترین بازده، مولدها هرگز جابجا نمی‌شوند.

مزرعه تولید تخم باید امکانات زیر را دارا باشد:

پن های تولیدمثل

دانخوری (نباید صرفا به چرا اکتفا شود)

آبخوری

سایبان

آشیانه مخصوص تخمگذاری؛ مولدها خود به ساختن لانه و تخمگذاری اقدام می‌کنند. می‌توان آنها را به آشیانه دیگر که به شکل 8 ساخته شده هدایت کرد. این کار با قرار دادن تخم و پاشیدن ذرت در آن انجام می‌گیرد و غالبا مورد قبول مولدها واقع می‌شود.

حصارسیمی 5/1 متری برای ممانعت از درگیری نرها و ورود شغال که تخمها را خورده یا مولدها را می‌ترساند.

تعداد نر و ماده:

در این باره روشهای زیادی وجود دارد و انتخاب روش مناسب به شرایط مختلف و بازده تخمها در سالهای گذشته بستگی دارد.


شنبه 94 اردیبهشت 5 , ساعت 2:38 عصر

,    قیمت ماشین جوجه کشی شترمرغ
    شروع دستگاه جوجه کشی شترمرغ
,,    تاسیسات لازم جوجه کشی شترمرغ
    دانلود فیلم جوجه کشی شترمرغ
,    دستگاه جوجه کشی شترمرغ نمونه خارجی
,    قیمت جوجه شترمرغ در سال 90
,    قیمت جوجه شترمرغ در سال 91
,    قیمت انواع دستگاه جوجه کشی مرغ و شترمرغ
,    امکانات لازم در مورد جوجه کشی شترمرغ

 

 

 

تغذیه دورهتخمگذاری:

روش نامحدود: این روش مناسبترین روش است که مواد خوراکی در سطح مرتع به طور نامحدود در اختیار مولدها قرار گیرد. علل رجحان این روش: ـ راحت. ـ ارزان . ـ موجب چاقی نمی‌شود. ـ پرنده همیشه سیر و آرام و در حالت طبیعی است.

نکته: در این روش اگر خوراک کمتر از مقدار کافی مصرف شود نیاز غذایی حیوان تامین نشده اثر سو‌ء خواهد گذاشت. علل کاهش مصرف از این قرار است:

· شرایط نامطلوب چراگاه.

· ناکافی بودن غذای مکمل.

· کیفیت پایین غذای مکمل مثل داشتن کپک یا مزه ناخوشایند

‌· کوبی بلافاصله قبل از دوره تولید.

· انگل و بیماری.

· عوامل وراثتی در خود مولدها.

· اضطراب.

روش محدود: خوراک به طور آماده در اختیار حیوان قرار می گیرد؛ این روش جایی مناسب است که علوفه در دسترس نباشد.

نکته: در روش محدودباید از مصرف زیاد خوراک جلوگیری کردچرا که باعث چاقی شده واثر زیان‌باری بر باروری جنسی شترمرغ چه ماده و چه نر داردهمچنین مصرف بالای پروتیئن موجب اضطراب گرمایی ویا تولید تخمهای با پوسته خشک می‌گردد.


دوره استراحت

چون در دوره تولید از هرگونه جابجایی و فعالیت غیرطبیعی در محیط مولدها باید اجتناب کرد؛ لذا عمده کارهای مربوط به مدیریت مولد در دوره استراحت انجام می‌گیرد:


شنبه 94 اردیبهشت 5 , ساعت 2:37 عصر

,    جوجه شترمرغ
,    شترمرغ جوجه
,    خریدوفروش جوجه شترمرغ
,    قیمت جوجه شترمرغ
,خریدوفروش جوجه شترمرغ
,    جوجه کشی شترمرغ
,    پرورش جوجه شترمرغ

 

 

نکات مهم در پرورش شترمرغ

محل مزرعه: مزرعه باید با محل رفت و آمد اتومبیل ها و مناطق صنعتی،فرودگاه ها،کارخانجات و قطارها فاصله داشته باشد زیرا اینها عوامل ایجاد اضطراب در شترمرغ هستند که مستقیما در میزان باروری و طول مدت تولید مثل اثر می گذارند.

پستی و بلندی زمین: شترمرغ اراضی مسطح وسیع را به زمینهای کوهستانی ترجیح می دهد. خاک شنی از هر نوع خاک بهتر است زیرا امکان زهکشی کامل وجود دارد.زمین باید از میخ،پیچ،سیم و گودال پاکسازی شود.

دسترسی به آب و برق: دارا بودن برق منطقه ای و همچنین انشعاب اصلی آب برای مزرعه ضروری است.

وضعیت ساختمانها: در ساختمان ها باید از تهویه طبیعی یا مصنوعی استفاده شود. ساختمان های شترمرغ های مولد باید دور از تجهیزات مادر مصنوعی یا پرورش جوجه باشند.

حصارکشی: حصارهایی محکم به ارتفاع 2- 5/1 متر که از 7-5 ردیف سیم صاف بدون خار تشکیل شده باشد،مورد نیاز است. از حصارهای دارای گوشه های تیز نباید استفاده شود. حصار باید به سادگی توسط پرنده دیده شود و دارای خاصیت ارتجاعی بوده تا به پرنده آسیب نزند.

تغذیه: خوراک مصرفی شترمرغ باید حاوی گروه های مواد مغذی ضروری زیر برای تامین نیازهایشان باشد:

آب،پروتئین ،کربوهیدرات،چربی،مواد معدنی و ویتامین ها

خوراکی که به شترمرغ داده می شود معمولا به صورت پلت می باشد که بسته به سن، نیاز و امکانات مزرعه از مواد مختلف با درصد متغیر تشکیل شده است و می تواند شامل پودر یونجه،ذرت،سویا،پودرماهی و کنجاله دانه های روغنی باشد. اندازه پلت بسته به سن شترمرغ تغییر می کند. از آنجاییکه خوراک در سنگدان شترمرغ آسیاب و تکه تکه می شود،لذا وجود سنگریزه که با فراهم کردن سطوح سخت و صاف که ذرات خوراک مابین آنها شکسته شود،در خوراک شترمرغ لازم است. اندازه و خواص فیزیکی سنگریزه ها نیز بسیار مهم می باشد.


   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ